ÇEREZ POLİTİKASI

www.niziptb.org.tr (Bundan sonra “İnternet Sitesi” olarak anılacaktır.) ve Nizip Ticaret Borsası Kullanıcılar ’ın gizliliğini korumak ve kullanılan teknolojik altyapıdan en üst seviyede yararlanması ile güvenliğin sağlanabilmesi amacıyla çeşitli gizlilik ilkeleri belirlemiştir. Çerez Politikamız da Gizlilik Politikamızın bir parçasını oluşturur. Kullanıcılar, İnternet Sitesi üzerinden Gizlilik Politikası metnini onaylayarak İnternet Sitesi’ni ilk ziyaretlerinden itibaren, aşağıda yazılı olan ve İnternet Sitesi’nin ziyaret edilmesine ve/veya kullanılmasına ilişkin önemli bilgiler içeren hususları bütünüyle anlamış ve tamamını ayrılmaz bir bütün olarak kabul etmiş olurlar.

İnternet Sitesi, çevrimiçi servisleri, interaktif uygulamaları, e-posta mesajları ve reklamları, çerezleri (cookie) ve diğer teknolojileri kullanabilir. Bu teknolojiler size en kaliteli hizmeti sağlamak, davranışlarınızı daha iyi anlamak ve hizmetlerimizi daha kolay sunmak amacıyla kullanılmaktadır. Çerezler ve diğer teknolojiler İnternet Sitesi’ni ziyaret ettiğiniz zaman kişisel bilgilerinizi anımsatır. Bununla amacımız size kullanım kolaylığı sağlamak, vermiş olduğunuz siparişlere ulaşabilmenizi sağlamak ve bir sonraki ziyaretinizde sizi ve kişisel bilgilerinizi anımsayarak size daha özel bir hizmet sunabilmektir. İnternet Sitesi’nde bulunduğunuz süre boyunca 'cookie' olarak adlandırılan çerezlerin ve buna benzer başkaca unsurların tarayıcınıza yerleştirilmesi söz konusu olabilir. Tarayıcınızdan çerez ayarlarını değiştirmeksizin İnternet Sitesi’ni kullanmaya devam ederek çerez kullanımına izin vermektesiniz.

İnternet Sitesi’nde, “oturum çerezleri” ve “kalıcı çerezler” olarak adlandırılan çerezlerin dışında, kalıcı ve oturum çerezlerinin kullanılması aracılığıyla İnternet Sitesi’nin trafiğinin izlenmesi ve raporlanarak kullanıcı deneyiminin daha iyi analiz edilmesi sağlamak amacıyla Google Analytics çerezleri kullanılmaktadır.

Çerezleri bilgisayarınızdan dilediğiniz zaman silebilir ya da engelleyebilirsiniz. Çerezler, kullanıcı davranışlarını anlamak, üyelerimizin İnternet Sitesi’nin hangi bölümlerini ziyaret ettiklerini göstermek, reklamların ve aramaların etkinliğini ölçmek amacıyla kullanılmaktadır. Borsamız bu bilgileri pazarlama ve reklam hizmetlerinde de kullanabilir. Bu Çerez Politikamızı herhangi bir bildirimde bulunmadan güncelleyebileceğimizi, bu sebeple Çerez Politikamızı çeşitli zamanlarda yeniden incelemeniz gerektiğini belirtmek isteriz.

NİZİP TİCARET BORSASI

Commodity Exchange


BEYANNAME
DOĞRULAMA
+90 (342) 518 1690

 NİZİP TİCARET BORSASI

1/2
2/2

16 Aralık 2015 Çarşamba     1126

BAŞKAN İBRAHİM SARI’DAN BASIN AÇIKLAMASI

Nizip Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Sarı, 2015 yılı zeytin hasadını değerlendirdiği bir basın açıklaması yaptı. Başkan İbrahim Sarı Anadolu Ajansı muhabiri İbrahim Şimşek’e yaptığı basın açıklamasında zeytin hasadının bu yılda geçen yılı ikiye katladığını ve bu durumun Nizipli çiftçileri çok memnun ettiğini belirtti. Başkan Sarı’nın açıklamalarında öne çıkan satır başları şu şekilde:   

 

“Dünya genelindeki zeytin yetiştiriciliğinin % 98 lik bir kısmının Akdeniz havzası, geriye kalan kısmı ise Latin Amerika ülkeleri olmak üzere toplam 40 ülkede yapılmaktadır. Önemli zeytin üretici ülkeler, İspanya, İtalya, Yunanistan, Tunus, Suriye ve Türkiye’dir. Üretimde AB ülkelerinin payı yıllara göre değişmekle birlikte ortalama % 70 seviyelerindedir. AB ülkeleri arasında ilk sırayı İspanya almakta onu İtalya ve Yunanistan izlemektedir. İspanya’nın AB üretimdeki payı % 60’lar seviyesindedir. İspanyanın ardından Mısır 2011 yılına kadar sofralık zeytin üretiminde 2. konumdaydı. 2011 yılından itibaren Türkiye, Mısır’ı geçerek 430 bin ton ile dünyada sofralık zeytin üreten ikinci ülkedir.

 

Zeytinyağı üretiminde ise ilk sırayı zeytinde olduğu gibi yine İspanya almaktadır. İspanya 1.536,6 bin tonluk üretimi ile neredeyse toplam üretiminin %50 sini tek başına sağlamıştır. İspanyayı 450 bin tonluk üretimi ile İtalya ve 230 bin tonluk üretimi ile Yunanistan izlemiştir. Bu ülkeleri 180 bin tonluk üretimi ile Türkiye 4. Sırada izlemektedir.

 

Türkiye’de yoğun olarak Akdeniz ikliminin hâkim olduğu Ege, Akdeniz kıyıları ve Güneydoğu Anadolu’nun batı kısımlarında yaygın olan zeytin üretimi, bu bölgelerdeki tarım işletmelerinin ana üretim dallarından birini oluşturmaktadır. Türkiye İstatistik Kurumunun 2011 yılı istatistiklerine göre 798 493 hektar olan Türkiye zeytin üretim alanı, toplam tarım alanlarının %2,3’ini ve bağ‐bahçe alanlarının ise %22’sini oluşturmaktadır. Türkiye’nin ürettiği zeytinin %73’ü yağlık, %27’si sofralık olarak değerlendirilmektedir.

 

Ülkemizde 2000’li yıllardan bu yana sofralık zeytin ve zeytinyağı üretiminde nitelik ve nicelik olarak ciddi gelişmeler görülmektedir. Sofralık zeytin ve zeytinyağı teknolojisi gelişmekte, bölgeleriyle özdeşleşen ve markalaşan zeytin çeşitleri, zeytin ve zeytinyağı pazarının gelişmesine destek vermektedir.

 

Zeytin ve Zeytinyağı’na Nizip özelinde bakacak olursak; işte bu gelişen zeytin pazarlarından birisi de Nizip’tir. Özelikle son dönemlerde verilen devlet desteklerinin de etkiyle Nizip aynı Antepfıstığında olduğu gibi zeytinde de bölgede merkez durumuna geliyor. Ülkemizde var olan toplam 170 milyon zeytin ağacının yaklaşık 6 milyonu Güneydoğu Anadolu Bölgesinde 2 buçuk milyondan fazlası ise Nizip’tedir. Bölgede toplanan zeytinler doğrudan veya dolaylı yollar ile Nizip’te kurulan pazarlarda alıcı bulmakta veya yine Nizip’te bulunan zeytin presi fabrikalarında işlenmektedir.

 

Nizip’in en önemli değerlerinden ve önemli geçim kaynaklarından birisi olan zeytinde bir hasat dönemini daha geride bırakılıyor. İlçe’de ve Bölge’de geçen yıl yaşanan kuraklığın da etkisiyle düşük rekolte yaşanan zeytin hasadından beklentiler bu yıl oldukça yüksekti ve nispeten bu beklentiler karşılık buldu. Özellikle geçen ilkbahar dönemindeki yağışların zeytin verimine olumlu yansımaları olduğu görülmektedir.

 

Geçtiğimiz sezon zeytinde yaşanan rekolte düşüklüğü, zeytinyağı üretimini de etkilemiş ve sezon başında yağ fiyatları 8 TL civarındayken sezon ortası ve sonunda fiyatlar 9-10 TL’ye yükselmişti. 2015-2016 sezonunda ise zeytinde beklenen ürün artışının yağ fiyatlarını etkilemesi ve düşüş yaşanması beklenirken tam aksine fiyatlar yükselmiştir. Bugün itibarı ile zeytinyağı fiyatları 13-14 TL’yi bulmuştur. Zeytinyağı piyasasında ki yüksek fiyatlar geçen dönemki gibi yüksek seviyelerde seyretmektedir.

 

 

Nizip İlçe Gıda-Tarım ve Hayvancılık Müdürlüğünden alınan verilere göre; Nizip’te 113,917 dekarda 2,529,100 yağlık zeytin ağacı, 7,048 dekarda 13,285 sofralık zeytin ağacı bulunmakta. İlçe’de toplamda ise 140,965 dekar da 2,542,385 zeytin ağacı bulunmaktadır.

 

Bu yılki araştırmalar ağaç başı ortalama zeytin veriminin 23 kg seviyelerinde olduğunu ortaya koymaktadır. Bu da İlçe’de sofralık-yağlık zeytin hasadında toplamda ortalama 58 bin ton olarak gerçekleşeceği anlamına geliyor. Geçen yılın 25 bin ton rekolte ile kapatıldığı düşünülünce Nizip’te zeytin hasadının geçen yılı ikiye katladığı görülüyor. Bu durum Ege ve Akdeniz bölgesindeki zeytin rekoltesinin düşüklüğünü de Nizip için fırsat haline getirmiş görünüyor. Bu bölgelerden gelen alıcılar fiyatları üreticinin istekleri seviyesine çıkarmış durumda.

 

Gözlemler ve eldeki veriler Nizip’te zeytin de bereketli bir hasat döneminin geride bırakılmak üzere olduğunu gösteriyor. Nizip Ticaret Borsası olarak İlçemiz için çok önemli olan zeytin ve zeytinyağı için çalışmalar yaparak, Nizip’imizin tıpkı fıstıkta olduğu gibi zeytinde de ülke çapında üne kavuşması için çabalıyoruz.

Ayrıca zeytinyağında Nizip’in en büyük sıkıntısı olan markasız tenekelerin de halkımız tarafından tercih edilmemesi ve tağşişin önüne geçilmesi gerekiyor. Zeytinyağı ile ün salmış Nizip’te bu tür sıkıntıların yaşanmamasını ve halkımızın bu konuya daha duyarlı yaklaşması en büyük beklentimizdir.

 

Çiftçilerimize ve üreticilerimize hayırlı kazançlar ve esenlikler diliyorum”.

 

×




×