ÇEREZ POLİTİKASI

www.niziptb.org.tr (Bundan sonra “İnternet Sitesi” olarak anılacaktır.) ve Nizip Ticaret Borsası Kullanıcılar ’ın gizliliğini korumak ve kullanılan teknolojik altyapıdan en üst seviyede yararlanması ile güvenliğin sağlanabilmesi amacıyla çeşitli gizlilik ilkeleri belirlemiştir. Çerez Politikamız da Gizlilik Politikamızın bir parçasını oluşturur. Kullanıcılar, İnternet Sitesi üzerinden Gizlilik Politikası metnini onaylayarak İnternet Sitesi’ni ilk ziyaretlerinden itibaren, aşağıda yazılı olan ve İnternet Sitesi’nin ziyaret edilmesine ve/veya kullanılmasına ilişkin önemli bilgiler içeren hususları bütünüyle anlamış ve tamamını ayrılmaz bir bütün olarak kabul etmiş olurlar.

İnternet Sitesi, çevrimiçi servisleri, interaktif uygulamaları, e-posta mesajları ve reklamları, çerezleri (cookie) ve diğer teknolojileri kullanabilir. Bu teknolojiler size en kaliteli hizmeti sağlamak, davranışlarınızı daha iyi anlamak ve hizmetlerimizi daha kolay sunmak amacıyla kullanılmaktadır. Çerezler ve diğer teknolojiler İnternet Sitesi’ni ziyaret ettiğiniz zaman kişisel bilgilerinizi anımsatır. Bununla amacımız size kullanım kolaylığı sağlamak, vermiş olduğunuz siparişlere ulaşabilmenizi sağlamak ve bir sonraki ziyaretinizde sizi ve kişisel bilgilerinizi anımsayarak size daha özel bir hizmet sunabilmektir. İnternet Sitesi’nde bulunduğunuz süre boyunca 'cookie' olarak adlandırılan çerezlerin ve buna benzer başkaca unsurların tarayıcınıza yerleştirilmesi söz konusu olabilir. Tarayıcınızdan çerez ayarlarını değiştirmeksizin İnternet Sitesi’ni kullanmaya devam ederek çerez kullanımına izin vermektesiniz.

İnternet Sitesi’nde, “oturum çerezleri” ve “kalıcı çerezler” olarak adlandırılan çerezlerin dışında, kalıcı ve oturum çerezlerinin kullanılması aracılığıyla İnternet Sitesi’nin trafiğinin izlenmesi ve raporlanarak kullanıcı deneyiminin daha iyi analiz edilmesi sağlamak amacıyla Google Analytics çerezleri kullanılmaktadır.

Çerezleri bilgisayarınızdan dilediğiniz zaman silebilir ya da engelleyebilirsiniz. Çerezler, kullanıcı davranışlarını anlamak, üyelerimizin İnternet Sitesi’nin hangi bölümlerini ziyaret ettiklerini göstermek, reklamların ve aramaların etkinliğini ölçmek amacıyla kullanılmaktadır. Borsamız bu bilgileri pazarlama ve reklam hizmetlerinde de kullanabilir. Bu Çerez Politikamızı herhangi bir bildirimde bulunmadan güncelleyebileceğimizi, bu sebeple Çerez Politikamızı çeşitli zamanlarda yeniden incelemeniz gerektiğini belirtmek isteriz.

NİZİP TİCARET BORSASI

Commodity Exchange


BEYANNAME
DOĞRULAMA
+90 (342) 518 1690

 NİZİP TİCARET BORSASI

1/1

18 Aralık 2015 Cuma     1535

ANTEP FISTIĞI SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI BORSAMIZDA DÜZENLENDİ

Borsamız öncülüğünde düzenlenen ve Nizip’te Antep Fıstığı sektöründe faaliyet gösteren üyelerimizi bir araya getiren “Antep Fıstığı Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı Borsamızda düzenlendi.

 

Çalıştayın açılış konuşmasını yapan Genel Sekreter Yardımcımız ve Kalite Akreditasyon Sorumlumuz Abuzer Küpeli “Bugün fıstığın sorunlarını konuşmak ve çözüm önerilerini tartışmak için buradayız. Nizip’li fıstık tüccarları olarak bu sorunların çözüm adresi sizlersiniz” diyerek hazırlamış olduğu sunumu katılımcılar ile paylaştı.

 

Hazırlamış olduğu sunumda; Ülkemizde yetiştirilen Antep Fıstığının %90’lık kısmının Gaziantep, Şanlıurfa, Adıyaman, Kahramanmaraş ve Siirt'te bulunduğunu belirten Abuzer Küpeli, Gaziantep bölgesindeki fıstığın ise %70’inin Nizip’te yetiştirildiğini belirtti. “Ekonomik açıdan bakıldığında bu durum, Nizip ilçesini Antep Fıstığı üretim, ticaret ve ihracat merkezi haline getirmektedir” diyen Küpeli Antep fıstığındaki bazı genel sorunları katılımcılar ile paylaştı.

 

Katılımcıların görüş alışverişinde bulunduğu ve çalıştay sırasında gündeme gelen Antep Fıstığı sektöründeki bazı sorunlar şu şekilde sıralandı;

· Antepfıstığı standardının güncel olmaması ve ihtiyaçlara cevap vermemesi

· Kooperatifleşmenin olmaması, yetersiz olması

· Üreticinin eğitim ve bilgi eksikliği

· Antep Fıstığının Destekleme Kapsamına Alınmaması

· Hasat sırasında yaşanan sıkıntılar 

 · Bahçelerde yetişmiş erkek ağaç eksikliği ve erkek fidanların yetiştirmesinin çok zor olması

· Üretimde damlama sulamanın çok yetersiz olması (sulama ve vaktinde hasat, çıtlak fıstık oranı ve kaliteyi arttırır)

· Antepfıstığı standardının güncel ve yeterli olmaması (iyi depolama standardı dahil)

· Lisanslı depoculuğun Antep fıstığında olmaması (Fındıkta var)

· Sadece yatırım amaçlı sektör dışı stokçuluk yapanların varlığı

· Üretim ve son depolama arası fıstığın uygun olmayan koşullarda tutulması

· Tarım ilacı ve gübre kullanımının kontrolsüz ve bilinçsizce yapılması

· Akredite işletme olmaması (başarılı bir tarım satış kooperatifleri birliği örnek işletme olarak alınarak standart/işleme modeli oluşturulabilir, burada diğer işletmeci ve çalışanlara uygulamalı eğitim verilebilir.)

· Aflatoksin sorunu, Aflatoksinli kötü kalite fıstığın iç piyasaya verilmesi ve denetimlerin yetersiz olması

· İşleme sırasında su ile temas hijyen risklerini arttırıyor

· Çıtlatmanın evlerde yapılması hijyen risklerini arttırıyor (çözüm: doğal çıtlakların kabuklu, çıtlamamışların iç fıstık olarak satılacak şekilde planlanması)

· Fıstık işleme konusunda meslek eğitimi ve akreditasyon, belgelendirme olmaması (örneğin fıstık kavurma uzmanı sertifikası)

· Tüccarların siparişi tamamlayabilmek için çeşitli bölgelerden gelen farklı fıstıkları karıştırması, zaman zaman kaçak fıstık tehdinin yaşanması 

· Kalite belgeleri olmaması (ulusal ve uluslar arası ürün ve sistem standartlarına uygun ve uyumlu üretim, işleme ve ambalajlama ile büyük alıcılar tarafından tercih edilir ve güvenilir tedarikçi konumu sağlanabilir)

· Antepfıstığı pazarlama strateji belgesinin bulunmaması

· Pazarlama stratejisi "aroma" ve "lezzet" üzerine odaklanmalı

· Fiyat istikrarının olmaması (fiyat strateji belgesi oluşturulmalı)

· Üretimde var yılı-yok yılı olması sebebi ile planlama yapılamaması ve alımcılara süreğen ürün verilememesi

·İç pazardaki yüksek fiyatlar

· Pazarlamacılara kaliteli ürün tedarikinde yaşanan sıkıntılar (fıstık standardı ve lisanslı depoculuk konuları geliştirilmeli)

· Antep fıstığının adının hala (kimi zaman) Şam fıstığı olarak bilinmesi

· Üretim ve satışlarda yaşanan bazı kayıt dışılığın ihracatçıyı olumsuz etkilemesi

· Fıstık Organize Sanayi Bölgesi’nin olmaması şeklinde sıralandı.

 

Ayrıca Abuzer Küpeli “Borsamızın Fıstık İş Han’ında üyelerimizin bir araya gelip, günlük fıstık fiyatlarını görüşüp, fikir alışverişinde bulunabileceği bir irtibat bürosu kurulması yönündeki çalışmaları devam etmektedir” dedi.

 

Toplantıda konuşulan maddelerden birisi olan Antep fıstığının destekleme kapsamına alınması konusu tüm katılımcılardan destek aldı. Katılımcılar desteğin toprağa değil ürüne verilmesi konusunda hem fikir oldular. Ürüne verilecek destek ile kayıt dışılığın önüne geçileceği ve ekonomiye katkı sağlanacağı görüşünde birleşildi.

×




×